Regulamin 4Industry-Service

Zasady naprawy i reklamacji

Regulamin Serwisu

I. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin Serwisu (dalej: Regulamin) określa warunki świadczenia usług przez Spółkę 4 Industry Service Sp. z o.o. z siedzibą w Psarach, adres: ul. Nowa 4, 51-180 Psary k. Wrocławia (dalej: Serwis).
  2. Usługa oznacza diagnozę oraz naprawę podzespołów automatyki i elektroniki przemysłowej w urządzeniach (maszynach) przekazanych przez Klienta.
  3. Regulamin stanowi integralną część umowy zawieranej z Serwisem (dalej: umowa) i w tym zakresie Strony wyłączają stosowanie jakichkolwiek postanowień Ogólnych Warunków Sprzedaży lub Usług obowiązujących u Klienta.

II. Zawarcie umowy / Naprawa

  1. Klient przekazując urządzenie (maszynę) do Serwisu jest zobowiązany określić następujące dane: nazwę firmy, adres, NIP, osobę kontaktową wraz z jej numerem telefonu oraz adresem email, rodzaj urządzenia/maszyny, model, numer seryjny, opis wady (usterki), bądź informacje, w jakich okolicznościach do niej doszło.
  2. W przypadku jednoosobowego przedsiębiorcy jest on zobowiązany również przekazać informację czy usługa ma związek z prowadzoną przez niego działalnością. Brak takiej informacji oznacza przyznanie tej okoliczności.
  3. Serwis dokonuje bezpłatnej diagnostyki, a następnie wysyła w formie elektronicznej ofertę, która zawiera następujące dane: cenę netto za usługę (w przypadku konsumenta cenę brutto), przewidywany termin realizacji usługi, warunki płatności, zasady reklamacji, ważność oferty.
  4. Czas realizacji usługi uzależniony jest od charakteru wady (usterki), a także od dostępności części zamiennych oraz innych okoliczności. Jeśli wskazany w ofercie termin nie może być dochowany z przyczyn niezależnych od Serwisu, Serwis niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. Klient ma wówczas prawo zrezygnować z usług Serwisu.
  5. Zaakceptowanie przez Klienta oferty oznacza zawarcie z Serwisem umowy na warunkach określonych w ofercie oraz w niniejszym Regulaminie.
  6. W przypadku braku stwierdzenia wady (usterki) Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany w formie elektronicznej. W takiej sytuacji Serwis może poprosić Klienta o dostarczenie dodatkowych elementów bądź dokumentacji urządzenia (maszyny) w celu przeprowadzenia ponownej diagnozy. Jeżeli po jej dokonaniu Serwis ponownie stwierdzi brak wady (usterki), urządzenie (maszyna) zostanie odesłane do Klienta lub na jego żądanie zutylizowane na koszt Serwisu. W sytuacji odesłania urządzenia (maszyny) do Klienta pkt IV ust. 1 zd. 1 i 2 znajduje odpowiednie zastosowanie.

III. Odstąpienie od umowy

  1. Odstąpienie przez Klienta od umowy jest możliwe w każdym czasie, jednak przed rozpoczęciem realizacji usługi. Odstąpienie przez Klienta od umowy po rozpoczęciu realizacji usługi nie zwalania go od obowiązku zapłaty na rzecz Serwisu całości umówionego wynagrodzenia.

IV. Wynagrodzenie Serwisu / zapłata

  1. Naprawione urządzenie (maszyna) zostanie dostarczone do Klienta poprzez przewoźnika lub przy pomocy pracownika Serwisu, bądź odebrane osobiście przez Klienta w siedzibie Serwisu. W ostatnim przypadku Serwis wystawi dokument WZ. Po dokonanej naprawie Klient jest zobowiązany do zapłaty całości wynagrodzenia Serwisu w terminie wskazanym w przesłanej fakturze.
  2. W przypadku braku zapłaty w terminie Serwis ma prawo do naliczania odsetek jak w transakcjach handlowych.
  3. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT (rachunku) w formie elektronicznej.

V. Reklamacje / Rękojmia

  1. Serwis odpowiada z tytułu rękojmi przez okres 1 roku, od dnia wystawienia faktury za usługę. Po tym okresie Klient traci uprawniania z rękojmi. Odpowiedzialność Serwisu z tytułu rękojmi ogranicza się do zakresu usługi.
  2. Klient jest zobowiązany złożyć reklamację niezwłocznie po wykryciu wady (usterki). Klient składa reklamację w formie elektronicznej na adres emaila wskazany w ofercie. W reklamacji powinny znaleźć się następujące dane: numer identyfikacyjny naprawianego urządzenia/maszyny („IND xxxxx”), nr faktury, opis wady (usterki) oraz okoliczności jej wystąpienia.
  3. Klient jest zobowiązany wraz ze złożeniem reklamacji do dostarczenia Serwisowi wadliwego urządzenia (maszyny). Po uzgodnieniu z Klientem Serwis może dokonać odbioru od Klienta wadliwego urządzenia (maszyny).
  4. Serwis jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 18 dni. Jeśli ten termin nie może być dochowany z przyczyn niezależnych od Serwisu, Serwis niezwłocznie poinformuje o tym Klienta.
  5. Jeżeli wada (usterka) zgłoszona przez Klienta zostanie przez Serwis potwierdzona (uznanie reklamacji), Serwis może dokonać jej usunięcia, bądź zwrócić na rzecz Klienta pieniądze z tytułu otrzymanego przez Serwis wynagrodzenia. W drugim przypadku Serwis w terminie 7 dni od uznania reklamacji wystawi na rzecz Klienta fakturę korygującą.
  6. W przypadku nieuznania reklamacji Serwis odeśle urządzenie (maszynę) do Klienta na koszt Klienta. Pkt IV. ust. 1 zd. 1 i 2 znajduje odpowiednie zastosowanie. W przypadku nieuznania reklamacji Serwis ma prawo obciążyć Klienta kosztem ekspertyzy, o ile taka została zlecona w ramach diagnostyki. Serwis jest zobowiązany się wcześniej poinformować Klienta o zamiarze zlecenia ekspertyzy.
  7. Odpowiedzialność Serwisu z tytułu rękojmi nie obejmuje wad (uszkodzeń):
    a. powstałych z winy Klienta,
    b. będących wynikiem nieprawidłowego eksploatowania urządzenia (maszyny), w tym nieprawidłowej konserwacji, instalacji, montażu,
    c. powstałych z przyczyn zewnętrznych w szczególności mechanicznych, tj. zanieczyszczenia, zalania płynami, uderzenia etc.
    d. będących wynikiem próby (prób) naprawy, przeróbek urządzenia (maszyny) samodzielnie przez Klienta lub podmioty trzecie działające na zlecenie Klienta,
  8. Serwis nie odpowiada za ewentualną utratę danych na nośnikach (dyskach HDD, SSD, kartach SD, CF itp.) dostarczonych wraz z urządzeniem (maszyną). Serwis nie ponosi również odpowiedzialności za utratę parametrów konfiguracyjnych przekazywanego urządzenia (maszyny) do naprawy.
  9. Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi w przypadku uszkodzenia plomb lub innych zabezpieczeń stosowanych przez Serwis.
  10. Serwis nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu utraty przez Klienta korzyści, w tym zysków, przychodów, kontraktów handlowych lub jakiejkolwiek szkody w granicach ujemnego interesu umownego Klienta. W każdym przypadku szkoda, za którą ponosi odpowiedzialność Serwis jest ograniczona do kwoty 10.000,00 PLN.

VI. Postanowienia Końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego. 
  2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 czerwca 2021 r. 
  3. Wszelkie spory mogące wyniknąć z realizacji usługi będą rozstrzygane przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Serwisu.
  4. Serwis zastrzega sobie prawo do aktualizacji niniejszego regulaminu, stąd Klient zobowiązany jest przy zleceniu usługi zapoznać się z aktualnym regulaminem udostępnionym na stronie internetowej Serwisu.